B-Complex Lengkap Dengan Asid Folik

B-Complex With Folic Acid ( 120 tablets)

B-Complex Shaklee (asid folik) yang dicipta secara semulajadi yang pertama di dunia dengan kadar serapan (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti

Adakah anda mendapat Vitamin B yang mencukupi setiap hari? Vitamin B adalah penting untuk kesihatan yang optimum. Asid folik yang semulajadi tidak mudah diserap oleh tubuh dan hampir 99% asid folik yang terdapat dalam pasaran bersifat sintetik.

Tekanan hidup, alkohol dan ubat-ubat preskrepsi berunsurkan dadah berupaya meningkatkan risiko pengurangan vitamin B dalam tubuh. Vitamin B penting untuk keseluruhan fungsi tubuh yang baik sama ada daripada segi kesihatan jantung, sintesis DNA, meguruskan tekanan apatah lagi membina tenaga metabolisme.

Kajian terbaru membuktikan bahawa Vitamin B berupaya:
  • meningkatkan penglihatan mata dan sistem pernafasan. 
Kesan kekurangan Vitamin B:
  • menyebabkan prestasi badan merosot dan tidak berfungsi dengan baik
Pilihan Vitamin B yang tepat adalah B-Complex Shaklee kerana:
  • mengandungi kesemua 8 jenis vitamin yang diperlukan oleh tubuh kita bagi menggantikan nutrisi vitamin B yang hilang untuk membantu menguatkan jantung, peparu dan organ-organ penting yang lain.
Kenapa B-Complex Shaklee berbeza dengan vitamin B jenama lain yang ada di pasaran luar?
  • mengandungi sistem penyerapan bioaktif - mempunyai penyaluran zat makanan berpaten untuk meningkatkan penyerapan nutrien penting iaitu asid folik. jumlah asid folik yang mencukupi di dalam diet wanita terbukti dapat mengurangkan risiko melahirkan anak terencat akal atau masalah kecacatan saraf tunjang.
  • mengandungi kesemua 8 komponen penting vitamin B termasuklah 100% biotin dan asid folik untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna.
  • vitamin B adalah vitamin larut-air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sistem pencernaan. oleh itu, penting bagi kita untuk mengambil vitamin B setiap hari.

Antara manfaat dan faedah pengambilan B-Complex setiap hari:
  • menukarkan makanan kepada tenaga - membantu penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga dan sekaligus membantu mengurangkan masalah keletihan dan kelesuan
  • mengatasi tekanan (stress) - memastikan kesihatan fungsi saraf sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan imsonia
  • membantu tumbesaran bayi dan kana-kanak - membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang kepada bayi dan kanak-kanak
  • rambut sihat dan bersinar - memperbaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut berpanjangan
  • baik untuk kesihatan mata - mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan, meningkatkan daya ingatan dan keupayaan pemerhatian (fokus)
  • mencegah anemia - membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi, merangsang kitaran darah dalam tubuh, merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular, merawat atau mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk darat atau laut.
  • meredakan senggugut - bagi wanita ia sangat membantu mengurangkan gejala senggugut ketika PMS (pre-haid), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman terutama mereka yang megambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.
  • mencegah jangkitan pada mulut, lidah dan mengurangkan nafas berbau.
  • detoksifikasi - meredakan alahan.
Apabila anda mengambil B-Complex, anda perlu minum banyak air putih kerana ia akan merangsang metabolisme dan menyebabkan tubuh kita mengeluarkan haba.
Dan jangan pelik atau panik apabila urin anda menjadi kekuningan. ini adalah situasi normal kerana B-Complex merupakan vitamin larut air dan ia mengandungi elemen kekuningan. pada peringkat awal pengambilan, tubuh kita melakukan timbang tara terhadap kadar penyerapan.
tahap kekuningan akan berkurangan dari masa ke masa. teruskan minum air putih dengan banyak.

Semua orang sesuai mengambil B-Complex terutama ibu hamil, ibu yang sedang berpantang, ibu menyusu dan orang yang sentiasa terdedah dengan tekanan.


0 Comments