Sustained Release Vita-C Plus™

vitamin c Shaklee semulajadi dan paling bagus

Vitamin C Shaklee berbeza dengan vitamin C jenama lain yang berada di pasaran. Perbezaan besar ialah sifatnya yang "sustained release". Vitamin C ialah nutrisi yang diperlukan untuk pelbagai fungsi termasuk ketahanan imun, integriti sel, kesihatan gigi, gusi, tulang dan fungsi tubuh secara amnya.

Apakah yang dimaksudkan dengan "sustained release"? 
- "sains pembebasan berterusan secara semulajadi (natural)" yang telah direka oleh Shaklee. Setiap 100mg vitamin C yang kita ambil dilepaskan secara berperingkat setiap jam selama 5 jam. Ini bermakna vitamin C Shaklee mampu bertahan selama 5 jam di dalam tubuh kita tanpa berlaku pembaziran kerana ia dilepaskan secara terkawal. Ujian klinikal telah membuktikan pengambilan 2 tablet vitamin C sehari, mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam. 

Setiap tablet vitamin C Shaklee mengandungi 7 1/2 biji buah oren termasuk kulitnya (553mg) dan juga mengandungi bioflavonoid yang mana 25% dari bioflavonoid diekstrak daripada kulit buah yang juga dikenali sebagai vitamin C Complex. Ia mampu meningkatkan keberkesanan vitamin C didalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang jangkitan bakteria dan radikal bebas. 

Apabila vitamin C Shaklee dilarutkan di dalam air, ia mengambil masa yang lama untuk larut. Inilah yang dipanggil sustained release. Pembebasan terkawal dan tidak terlarut sekaligus kerana badan manusia boleh menerima 100-200mg vitamin c setiap sejam. Jika vitamin C larut dalam masa singkat, walaupun ia  1000mg, 10,000mg , ia hanya mengambil 100-200mg sahaja untuk digunakan. Yang selebihnya, akan dibuang melalui air kencing (urin) . Membazir !

7 Manfaat Utama Vitamin C


  • membentuk kolagen : merangsang penghasilan kolagen iaitu sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, vitamin C mampu untuk melambkan kedutan pada wajah dan menghalang otot menjadi lembik.
  • mengurangkan simptom pendarahan : mencegah gusi berdarah, lebam di kulit, mempercepatkan proses penyembuhan luka/kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
  • meningkatkan sistem imun tubuh : membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat-zat besi secara optimum, membantu sel-sel darah putih menentang bakteria dan kuman, meningkatkan sistem imun melawan penyakit, mengurangkan alergi seperti resdung dan asma (lelah).
  • mencegah dan melawan kanser : tinggi anti-oksidan dan mampu menigkatkatkan kekuatan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Vitamin C juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita
  • mencantikkan kulit : pengambila vitamin c setiap hari secara konsisten untuk kulit lebih cerah,melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen yang menjadi punca jeragat
  • mencegah insomnia : mengurangkan tekanan berkaitan mental seperti keresahan dan kebimbangan
  • mengekalkan kolesterol baik : vitmin c boleh mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, mencegah hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.





0 Comments