Minuman Soya Yang Paling Sedap & Disukai Ramai

ESP shaklee



Mesti ramai yang tertanya-tanya kan pasal ESP.... Apalah yang best sangat pasal ESP Shaklee tu ? Tak kurang yang ragu-ragu dengan minuman protin paling laris nih...



Tak kenal maka tak cinta....dah cuba, dah try, hambekkkk penangan ESP, tidur tak lena, mandi tak basah, kulit semakin gebu dan mulus, badan semakin slim, susu ibu semakin mencurah-curah dan lebih pekat, parut jerawat semakin pudar, kulit lebih anjal dan tegang, breast dan punggung terasa semakin pejal.......oppppsss, over pulak ! terrr overclaim kahhh?? dah tentu tidak..ini semua adalah pengakuan ikhlas daripada consumer ESP Shaklee....... sini saya share review tentang ESP Shaklee

Sebelum tu, saya share secara ringkas apa itu ESP Shaklee  ~ protin soya yang mengadungi 9 asid amino yang diperlukan oleh tubuh manusia, tetapi tidak dapat dihasilkan sendiri dan perlu ambil daripada makanan. Maka, topup dengan ESP Shaklee, yang lengkap dengan 9 asid amino perlu.

Jom kita lihat review daripada ESP lover ....


Review #1

Serius. Saya memang fikir negatif ttg ESP ni. Bagi saya, ESP Shaklee ni best sangat ke?? Pergi mana2 pun semua orang duk cita pasal ESP. Saya jadi rimas. Sampai la satu hari thn 2012, ofismate suruh saya test minum ESP. Saya terus minum sebab nak tahu best sangat ke rasanya. Sumpah sedap! Lagi2 bila ofismate ckp boleh kurangkan gastrik. Saya mmg pesakit tegar gastrik. Zmn sekolah dulu sampai tahap pengsan. Dan lagi best masa kat Uitm sampai kena admit sebab gastrik teruk. Lembik. Alhamdulillah, gastrik saya makin kurang lepas minum ESP. Saya minum 2 kali sehari. Tanggapan negatif saya mula hilang. Paling best parut jerawat pun hilang. Badan pun tak rasa letih. Sejak saat itu, cinta saya kpd encik ESP semakin mendalam. Tak mampu diungkapkan dgn kata2. Sekali cuba, bahagia selamanya

Review #2
Euuwww paling x suka air soya..nak muntah biru kot even baru bau air soya..apatah lagi nk hirup...mmg surrender .. tp bermula thn 2013 awai thn..bila taw soya nie bole buat bdn kurus..keinginan mencuba tu membuak2..sama buak dgn rs loya bila sebut soya..hihihi..tp prasaan ingin mencuba berjaya mengatasi prasaan nk muntah...akhirnya terbeli jgk setong ESP...mula2 minum mmg nk pengsan..tp bila duk tgk org post kata sedap lah..best lah..mula godek2 blog org lain..ada yg mix dgn jus buah2..blend dgn kurma..so mmg trus try..n agak sedap dan nole d terima pakai oleh perot..kikiki..abis sebulan dh rs gian..xkena rs xbole duduk..kulit pon ada prbhn..tp diri sendiri xprasan pon..tp hubby yg tegur..dia kata kulit nmpk makin beseri..dh xkusam..semangat trs naik mencanakk smpai langit..abis setong..beli setong..abis..beli..abis..beli..smpai ada promo beli 6 free 1..hubby bg duit beli 1 set..hamikkk...bukan kata aku yg jatuh cinta dgn esp tp hubby pulak yg jatuh cinta dgn esp even dia x minum..hahaha..dia suka tgk bini dia CANTIK ..TQ SHAKLEE


Review #3
Sy pun nak share lagi tentang ESP.. Memang seperti cerita sebelumnya saya minum ESP untuk milk booster.. kulit memang jadi cantik da lembap..
Setiap pagi saya akan minum ESP tanpa miss.. Satu hari saya pergi berjumpa dengan rakan2 university sy mereka nyatakan yang saya sangat berbeza daripada saya yang dulu.. saya tidak kelihatan seperti ibu beranak 1 tetapi nampk seperti anak dara.. berat saya sebelum mengandung adalah 65kg.. Alhamdulillah selepas bersalin mula ambil ESP, berat saya kini 54kg.. Dengab ESP, berat badan saya tetap maintain walaupun saya makan dalam kuantiti yang banyak.. itulah sebab kenapa saya benar2 jatuh cinta dengan ESP..
Jom saya belanja 1 gambar..



Review #4





KISAH SI "PENCINTA ESP"
Belanja kamu testimoni freshh dari ladang.. Bukan orang lain..
Sangat dekat dengan saya..

Dulu ada masalah resdung yg teruk.. Dan jugak salah guna produk macam sy.. Sampai jerawat pun dah tahap kronik.. Besar2, bernanah dan berparut yg agak sukar utk hilang..
After consume ESP in juz 2 week 2 day.. Woww!! Masalah beransur2 pulih..
Betul la yg badan manusia ni memang berbeza2..
Ada yg cepat nampak kesan, ada yg lambat..
Dan kesannya kepada dia sangat AWESOME!!
Mungkin sebab dia ambik ESP 3x sehari.. Katanya ESP sedapp sangat.. Hari2 cakap kat sy, tak boleh kalau tak minum ESP sehari.. Bukan pasal mau kulit cantik atau apa.. Tapi, sebab ESP sedap sangat2 katanya..
Tapi, dia sendiri pun tak sangka.. ESP yg dia minum hari2 bagi efek WOWWWW!!
Jerawat Berkurangan
Kulit Makin Cerah
Parut Jerawat Semakin Pudar
Muka Kurang Berminyak
Pori2 Makin Mengecil
Lubang2 kat Muka Berkurang
Resdung Makin Kurang
Tak Cepat Rasa Lapar
Untuk pengetahuan, supplement yg dia ambik hanya la ESP!
Siap buat MASKER ESP tau..
Sekarang, hari2 senyum sendiri bila tengok cermin.. Hehehe

Review #5

Testimoni ESP.. biar gambar yang berbicara...
Mamayunyer cuatomer...Consume hampir 8 bulan.. giler ketara perubahan wajah...
Phewwww!!!!... tokey esp pon belom lagi dapat kulit segebus ini... 😅😅 sangat jelessss.... rugi sapa yang x nak cuba... rugiii pada yang berfikir2 lagi nak consume atau tak...




Komen saya : saya cemburu dengan kemulusan kulit wanita gorgeous ini.... hasil konsisten ESP Shaklee selama 8 bulan tanpa skip ambil ESP

Review #6
saya fully bf anak saya yg berumur 1 tahun 7 bulan.Sejak dari pregnant memang amalkan ESP sampai la sekarang. Yang paling sy perasan, kalau pagi tu saya minum ESP dalam sehari tu mmg kurg sgt anak nak mengempeng dan cepat je dia menyusu. Tidur malam pun kurang la nak bangun byk kali. Dulu memang perasan kalo minum ESP susu yang pam nampak lebih pekat, so baby lebih cepat kenyang kan. memang berbeza

....................................................................................

Saya juga ibu menyusu yang amalkan ESP. kalau skip ambil ESP, saya perasan baby kerap menyusu dan lama. Malam pula, tidur tak lena...berbeza ketika saya minum ESP. Ternyata, pengambilan protin saya membantu susu badan tinggi protin dan membuatkan baby cepat kenyang. (saya sentiasa skip makan kerana kesibukan dengan aktiviti harian)


Review #7

ESP boleh buat kita ni konfiden dengan bentuk badan kita.
Selama berpantang anak ketiga, semua cakap badan susut betul.
Tapi part yang paling best kulit kita cerah tak kusam.
Sentiasa nampak bertenaga.

Makcik2 dari kampung tegur.
Sejak lahir anak ketiga badan nampak slim.
Terima kasih ESP.




Review #8

Saya sedih...sebab sayalah orang yang paling lambat dapat manfaat ESP... sebab semua kebaikan dan kelebihan ESP Soy semuaaaaaa dapat kat baby mamayu... tengok lahhh... dia jer yang GEBU GEBAS... semua orang geram tengok dia... dah mcm gugurl..padahal boboy.... mamayu jer masih kusam-kusam...tp, ada jugak kelebihan yang mamayu dapat walau tak segebus dak bam-bam nie...Alhamdulillah, masa pantang tetap BERTENAGA, TAK SEMBELIT.. TUMIT TAK MEREKAH.. PARUT JERAWAT KAT MUKA SLOW-SLOW DAH HILANG.. gara-gara konsisten ESP sejak trimester ker 3.. WALAUPUN, mamayu lambat sikit kenal ESP.. masa mula2 ambil ESP mmg niat nak full breastfeed baby... ramai yang kata produk shaklee bagus.... takder la niat nak cantik ker apa..niat satu jer... NAK SIHAT...NAK SIHAT... NAK FULL BREASTFEED anakanda..... Oh!!! memang sangat owsem... lagi owsem bila amik dengan full set hamil...lepas tu JIMAT lak tu sampai boleh consume masa pantang... semata2 niat untuk si kecil.... lepas lahirkan dia... dapat simpan ebm penuh freezer... orang yang datang melawat mamayu pon jeles tengok "awat susu banyak sangat? baru 5 ari pantang... hihi.... Dalam hati syukur sangat... Alhamdulillah..berbaloi consume shaklee rupanya... lagi berbaloi sbb mamayu memang konsisten n berdisiplin... dapat baby gebu gebas... baik lak tu... tak meragam... lepas breastfeed..dah kenyang terus tidur... bangun tidur pon x pernah nangis.. sekarang ni, mamayu pregnent lagi... tak sabar nak bg adik abam gebu gebas mcm dia... InsyaAllah..semoga Allah permudahkan.... Terima kasih dan syukran kerana Allah pertemukan mamayu dengan produk Owsem Shaklee...




Review #9

Kalau orang lain cerita pasal kulit gebu, susu banyak, masalah gastrik dan tumit merekah. Saya pula nk share mcmmna suami bole naik berat badan dengan ESP.

Berat suami saya 55kg tinggi 175cm. Bertahun2 dah kot berat mcm tu. dari zaman bujang dan kahwin berat sekitar 54-56kg.

Pernah amal minum weightgain. Amal dalam 5-6bulan juga. Naik 1-2kg pastu turun balik g 55kg. Lepas tu try produk H****L*** habis juga 2k ambik pakej tuk program 6bulan xsilap. Naik berat berapa kilo ntah tak ingat, lepas tu masuk bulan puasa. Turun balik g 55kg.hahah.. hai2 bye2 je kot 2K tu..T_T.

Bila kenal shaklee, saya pksa suami makan sekali. Siang hari dia ambik B Kom, Vit c dan Zink. Malam minum susu plus 1sudu ESP sebelum tido.

Sejak amalkan rutin 1sudu esp setiap malam sebelum tido, setiap kali g klinik cek anak sakit ker apa ker, suami akan curi2 g timbg berat. Alhamdulillah berat slow2 naik.. sekarang berat dah menten 66kg. Cukup hensem dah kot dengan ketinggian dia.heheh..

sebab tu saya sayanng sangat dengan ESP!!

.................................................................................

Ada juga yang takut nak consume Shaklee atau pendek kata ~ vitamin
sebab ada yang kata suplemen atau vitamin menggemukkan. 
Salah sama sekali tanggapan itu..sebenarnya suplemen atau vitamin ini membantu menampung nutrisi tubuh kita yang tidak dapat dipenuhi setiap hari. 
Pernah dengar kan 
'amalan gaya hidup sihat'
'pemakanan seimbang'

Jangan percaya apa yang saya cakap, tapi sila mencari apa itu pemakanan seimbang dan apa itu amalan gaya hidup sihat
Jika anda mampu ikut, anda TIDAK PERLU SUPLEMEN.

Jika anda tidak mampu ikut pemakanan seimbang, anda dalam BAHAYA.

Ya, ajal maut di tangan Allah..tapi Allah juga tidak menyuruh kita hanya berserah bulat-bulat tanpa usaha untuk mencegah dan berusaha untuk sihat.

Kita sihat, agar kita banyak masa dan beribadah kepadaNya. InshaAllah

Review #10

Antara kebaikan ESP atas tubuh Mai iaitu yang terasa ya amat dulu tak tau sekarang dah tau - kulit sangat sangat sangat cantik. Pada lewat 40an dengan stress keje, family, study, pencemaran tidak mudah untuk mengekalkan kulit yang sihat. Jeragat ternyata banyak memudarat dan hilang. Badan slim cantik berbentuk. Caranya mudah: mai amalkan 2 scoop ESP untuk kelazatan optimum mai campur 1/2 scoop cinch shake, 1/2 scoop mealshakes & 1 scoop Performance drink.

Baru mai tau bahawa ASID AMINO yang terkandung dalam ESP membina otot & menegangkan kulit. Ianya sebagai frame atau rangka untuk kulit tegang. Macamtu rupanya. Sekarang mai tidak skip ESP kemana pergi mesti bekalkan sebab ianya sumber tenaga selain membuatkan mai kenyang. ESP TIDAK MENGEMUKKAN seperti sangkaan orang tetapi mesti tau cara pengambilannya. Mai minum diwaktu pagi sahaja. Masa lain mai belasah makan apa sahaja tetapi perasan tak pengamalan vitamin supplement yang lengkap buat kita tidak gemuk & tidak terlampau kurus. Tidak makan yang bukan-bukan.Cun cun dan yang penting pemakanan berkhasiat membuatkan kita terutama mai yang dah half century sihat walafiat. Alhamdulellah. Try la. Inshallah. Okay daaa....



ESP - HEALTHY SKIN MAKEOVER
Caranya : Selepas solat subuh ambil sebagai breakfast iaitu 3 scoops ESP campur mealshakes/PD 1 scoop & air direct dari water pitcher tidak perlu boiling water. Air hidup banyat zat. Sangat enak. Ulangi setiap subuh non stop. Hasilnya wallah. Selamat mencuba! Daaaa...
.............................................................................
Gambar Kak Mai yang terbaru tu memang betul, bukan camera 360 atau trick Adobe Photoshop ...pertama kali saya ternampak kelibat beliau semasa Dinner Exclusive Group Jutawan Shaklee di Hotel Bangi-Putrajaya pada 7 Mac 2015 yang lepas...memang tak lepas mata ini memandang beliau dari kejauhan.
selepas tahu umur sebenar beliau, wahhhh tersangat kagum.
tak percaya umur beliau sudah akhir 40-an.

................................................................................

0 Comments