Hargai Mata Anda, Anugerah Paling Bernilai



Mata adalah aset yang sangat penting untuk kita boleh melihat dan mengenal alam ciptaan Allah s.w.t yang indah ini...
maka, wajiblah kita menjaga amanah yang telah dikurniakan
ramai di antara kita mempunyai masalah rabun
ada yang rabun jauh, rabun dekat dan tak kurang juga yang ada masalah silau terutama pada waktu malam

Terdapat dua jenis masalah rabun iaitu ;-
  1. Rabun jauh -  keadaan di mana seseorang tidak dapat melihat objek yang jauh dengan jelas, tetapi dapat melihat objek dekat dengan jelas.
  2. Rabun dekat - keadaan di mana seseorang melihat objek yang dekat kelihatan kabur, tetapi objek jauh pula boleh dilihat dengan jelas.
Masalah rabun juga sering dialami kanak-kanak sebelum tibanya usia persekolahan lagi. Beberapa gejala kanak- kanak yang mengalami rabun jauh dapat dikesan dengan mudah. Selalunya mereka akan membaca buku pada jarak dekat dan apabila melihat objek yang jauh, seperti televisyen, mereka akan mengecilkan kedua-dua mata supaya objek itu kelihatan lebih jelas.


Tetapi jangan risau kerana terdapat banyak cara yang boleh dilakukan untuk membantu memperbaiki tahap penglihatan. Salah satu nya ialah dengan mengamalkan pengambilan Carotomax Shaklee
Carotomax Shaklee
30 kapsul
untuk kegunaan 30 hari

Kenapa perlu pilih jenama Shaklee untuk penjagaan mata anda?? Apa perbezaan Shaklee dengan jenama lain??
  • pengambilan purata karotenaid lutein, likppena dan beta karotena adalah hanya 8mg, namun Carotomax membekalkan lebih 13mg (21,500IU) karotenoid berfaedah ini.
  • ia mengadungi 6 jenis karotena diekstrak drp rangkaian sayur-sayuran dan buah-buahan yang laya dengan sifat anti-oksidan seperti rumpai laut, tomato, biji anggur, brokoli, marigold, epal, kentang, minyak sawit dan lain-lain.
  • ahli nutrisi mencadangkan pengambilan 5-9 hidangan sayur-sayuran dan buah-buahan untuk mengekalkan konsentrasi beta karotena di dalam darah seterusnya memelihara kesihatan mata, kesihatan kulit dan mencegah kanser


Kebaikan Carotomax Shaklee;
  • Lebih selamat daripada Vitamin A - Penemuan tewal vitamin adalah pada tahun 1912 iaitu vitamin A. Didapati juga pengambilan berlebihan Vitamin A akan menyebabkan toksisiti. Walaubagaimanapun ahli saintis menemui beta karotena pada tahun 1932 satu prekursor Vitamin A dan beta karotena didapati selamat pengambilannya.
  • Mempertingkatkan penglihatan- Ia menghasilkan "ungu visual" yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan dalam gelap. Ia mempertingkatkan masalah penglihatan seperti nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophtalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floaters, eye bag dan gegelung hitam mata.
  • Meredakan penyakit kulit - Pengambilan yang banyak akan melegakan masalah kulit seperti psorisis , senile palgue , kulit kering, kulit gugur , jerawat dan akne.Penggunaan luaran untuk merawat pustule, scabies, akne dan ulser kulit.
  • Melindungi Epithelial - Ia memelihara lapisan luar korna,rongga oral,usus,perut,paru-paru,bronkus,pundi kencing,ovari semsa disintegrasi tisu,merawat ulser saluran usus.
  • Melawan Kanser dan Oksidasi - Pengambilan kerap beta karotena mengukuhkan sisitem imun,melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bhahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser.Ini mengurangkan risiko kanser,terutama sekali kanser paru-paru dan payudara. Ia megurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mat yang teroksida.
  • Menghalang Infeksi/jangkitan - Merangsang enzim membunuh kuman,menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit respiratori paru-paru,batu,hepatitis,ashtma,flu dan selsema
  • Menggalakkan perkembangan normal dan sihat - merangsang perkembangan kanak-kanak/remaja, menguatkan tulang, melindungi rmabut, kulit, membran mukosa, gigi sihat, gusi dan sistem reproduksi serta penghasilan sperma yang sihat
Mengapa Carotomax???


Mengapa Warna Kulit Kuning??

Sebilangan kecil pengguna akan menghadapi 'healing crisis' atau krisis penyembuhan di mana warna kulit akan menjadi kuning selepas mengambil beta karotena, walaubagaimanapun ini bukan penyakit jaundis.
Apabila usus kecil mengubah beta karotena menjadi vitamin A, ia merangsang sekresi hempedu (berwarna kuning), serta detoksifikasi hati dan 'gallbladder' dan mengalir bersama darah ke tapak tangan kita.
Proses detoksifikasi semulajadi dan anti-oksidasi biasanya akan berlalu beberapa bulan dan akan menghilang secara perlahan menghasilkan kulit yang baru dan cantik.

6 Comments

  1. byk nya kelebihan.. ini kena ambik bterusan ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. untuk kesihatan mata berpanjanga, boleh jug nak ambik berterusan. sebab kesihatan mata kene jaga selalu... atau boleh stop bila mata dah rasa ok, tp boleh teruskan dengan makan carrot dan sayur2an yang baik untuk mata.

      Delete
  2. sesuai betul yang tak suka makan buah tu.
    mellyacrayola.blogspot.my

    ReplyDelete