Powered by Blogger.

Mandian Herba Bukan Hanya Untuk Wanita Selepas Bersalin

Asal mandian herba jer, untuk wanita selepas bersalin...actually untuk wanita2 yang tak bersalin pun boleh jer nak guna...
Best apa mandi herba...
Kalau pergi spa pun, ada jugak mandian herba..apa kata anda buat sahaja di rumah..
Selain nak sihatkan tubuh badan, mandian herba ni bagus juga untuk buang bau bau badan yang kurang menyenangkan...apa saja tujuannya, semuanya elok jika herba yang kita guna itu adalah dari sumber yang selamat..

Pilihan saya herbal bath Tanamera..masa berpantang Nur Humayraa Nadra dulu, saya menggunakan Herbal Bath Tanamera ni jugak..saya suka sebab mudah nak sediakan dan juga baunya yang tak berapa kuat sangat..sedap-sedap je la bau nya....

Semalam semasa ke MAHA 2016 di Serdang, jalan-jalan kat booth, terjumpa booth Tanamera dan terus beli.. dapat pula dengan harga diskaun 20%. Sebungkus herbal bath tu hanya RM 24 selepas diskaun lagi 40sen. Baik betul kakak tu.. tq sebab jual murah kepada saya.



Ada juga yang tanya saya, macamana cara penggunaannya. Saya pun follow instruction pada label. Jangan risau, mudah je untuk sediakan..para suami juga tak oerlu risau jika nak sediakan air mandian untuk isteri selepas bersalin.



Sebungkus ada 12 sachets. Setiap 1 sachet boleh 2x penggunaan..jadi, untuk sebungkus boleh guna selama 24 hari atau 24x mandian herba.

Cara-cara mandian herba Tanamera;

Ambil 1 sachet dan rebus dalam 2 liter air selama 20 minit.

Saya gunakan periuk nasi yang lama, dah tak guna untuk masak nasi.





Rebus dengan api sederhana selama 20 minit.



Selepas 20 minit, dah boleh tuang dalam sebaldi air biasa/air suam. (Kalau wanita dalam pantang, elok lah dicampur dalam air suam).



Ok dah boleh manjakan diri dengan mandian herba Tanamera.

Pada label, dicadangkan untuk letak dalam bath tub dan berendam. Tapi rumah saya tak ada bath tub, so guna baldi jer lah macam biasa....

Ini cara yang saya buat..puan-puan boleh minta panduan yang lebih tepat daripada pakar Tanamera..

Haaaa itu untuk kesihatan luaran. Untuk kesihatan dalaman pula, saya lebih suka mengambil suplemen #Shaklee berbanding jamu atau akar kayu. Selain kerana bau yang kurang menyenangkan, rasanya juga saya tidak mampu untuk menelan.

Lain orang, lain cara..dan ini cara saya untuk lebih sihat...


4 comments

  1. Kena belajar nie..
    Nanti senang kalau isteri dalam pantang..
    Suami2 kenalah belajar benda2 cam nie..Nak isteri cun melecun lepas bersalin, suami kena la berusaha..Hihihi

    Ikhlas Dari
    Along Misuari

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, betul tu AM..suami kene jaga isteri betol2 dalam pantang. pantang betol2 gitu..isteri dan sakit2, berpantang, memang tak boleh buat sendiri seme bende..suami lah yg kene bantu..ye dak? hihihi

      Delete
  2. best kan mandi dgn ramuan herba ni..rasa segar badan..

    ReplyDelete