Powered by Blogger.

Perubahan Bentuk Badan Selepas Bersalin

Review ESP oleh Puan Aliyya Mysa


Cerita ku dan ESP
Tak pernah dengar pun pasal Shaklee atau ESP sampai la March 2007. Tak tau pun Shaklee ni wujud dah lama. Macam mana cinta berputik?
Masa tu dah 8 bulan lepas bersalin anak pertama. Tak pernah menyangka yang lepas bersalin ni akan ada banyak sangat perubahan.
1.kulit menjadi gelap di sekitar perut. Bukan gelap sikit, tapi banyaaak 😭 sampai mak sedara dan kakak cakap, "iah, huduhnya perut ko. Perut aku cantik je lepas bersalin. Takde gelap macam perut ko." Sedih giler kot..
2.kulit jadi kering dan bersisik sampai suami cakap dah jadi macam ikan pulak..sedey 😭 saya sendiri pun rasa tak selesa. Nak sentuh kulit sendiri pun tak suka
3.perut jadi buncit 😨 yang ni lagi haru. Sampai family cakap, tula tak pandai pantang. Tak macam perut aku..huwaaa 😭😭 kena lagi..sedih sangat...
4.BF jadi sikit sangat..Sampai baby nangis tak cukup susu..
5.asyik lapar je.kalau tak control tak lama jadi doraemon kot sebab saya "pendek"

Tula bermulanya kisah saya mencari hero untuk semua masalah saya.
Scroll newsfeed terbaca kisah esp.wah..macam best.nak try la..lepas tu bermula la kisah gugwl menggugel selama 1-2 weeks.haha..banyak punya rajin..
Atlast, hati pasrah, cadangan terbaik adalah ESP SHAKLEE

And yes, lepas 2 minggu consume no more kulit kering. Eh, macam tak caya. Then, dark area mula pudar..yes, dengan bangganya I tunjuk kat kakak I. U tengok, no more si dark.hihi..
Lagi..pagi-pagi tak cari mee goreng dah..tengahari baru makan..selamat la kerampingan I..loike..
Macam tu la kisah cinta saya dan ESP..love u esp 😘😘😘"

2 comments

  1. Wanita dimasyhurkan tapi tidak ditonjolkan, ia tersembunyi biarpun hadirnya menggegarkan, umpama mutiara yang ditampakkan buat perhatian umum dengan permata yang tersembunyi, pasti yang tersembunyi itu melebihi yang tertampak, permata dicelahan kaca, permata dibalik timbunan pasir halus, ibarat sekuntum mawar berduri di taman larangan.WERDA TUDUNG LABUH WERDA

    ReplyDelete
  2. Wanita dimasyhurkan tapi tidak ditonjolkan, ia tersembunyi biarpun hadirnya menggegarkan, umpama mutiara yang ditampakkan buat perhatian umum dengan permata yang tersembunyi, pasti yang tersembunyi itu melebihi yang tertampak, permata dicelahan kaca, permata dibalik timbunan pasir halus, ibarat sekuntum mawar berduri di taman larangan.WERDA TUDUNG LABUH WERDA

    ReplyDelete